Skocz do zawartości



21 online   IP: samp.ls-stories.pl





  • 0. Jeśli masz SA:MP 0.3.7, odinstaluj tę wersję SA:MP (upewniając się, że program samp.exe jest wyłączony)
  • 1. Pobierz instalator SA:MP 0.3-DL klikając na ikonę po lewej
  • 2. Zainstaluj pobrany instalator
  • 3. Wejdź na IP: samp.ls-stories.pl - miłej gry!
  • * Jeśli występują problemy - spójrz tutaj





Zacznij grę na największym i najbardziej rozbudowanym serwerze RolePlay SA-MP! Załóż konto TUTAJ a następnie stwórz własną postać do gry w profilu! Do gry wejdziesz wpisując IP: ls-stories.pl. Do dzieła!

Dopełnienie do narracji Role Play - nowa komenda; co sądzisz?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty

Ankieta: /ask (149 głosów)

Jesteś za wprowadzeniem /ask na stałe?

  1. Głosowano Tak, uważam, że to odpowiednie (42 głosów [27.27%])

    Procent z głosów: 27.27%

  2. Nie zgadzam się z tym (82 głosów [53.25%])

    Procent z głosów: 53.25%

  3. Jest mi to obojętne/Będę potrafił(a) się przystosować jeśli to zostanie wprowadzone na stałe (30 głosów [19.48%])

    Procent z głosów: 19.48%

Głosuj

#1

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:29

bluur
bluur

    It happnd in Flatbush

  • Główny Administrator
  • 1806 postów

Przed wstępem: Zanim zagłosujesz, przeczytaj cały temat. Dzięki :)

Wstęp


Hej! Dziś została wprowadzona rzecz, gdzie od Was będzie zależało czy pojawi się w następnej aktualizacji, dlatego podyskutujemy o tym tutaj. Mowa o komendzie dopełniającej, która pojawiła się dziś w grze bez zapowiedzi. Wystawiamy to Wam, nie zmuszając do korzystania, dlatego, że to Wy produkujecie dzień w dzień około 30MB logów z Waszych klawiatur :D



/ask - co to takiego?


xzBIeBK.png

Komenda ma służyć do dopytywania się podczas odgrywanej akcji Role Play w zamian za wykonywanie tego za pomocą /do, gdzie jest to komenda opisująca najbliższe wokół nas otoczenie a używane jest to ,,od wieków'' w ten sposób przy narracji i jest to błędne.




Przykłady:


Błędne wykorzystanie /do:


OT4JcqN.png

Różnica jest widoczna od razu - chodzi oczywiście o komendę /do, pierwsze dwa wersy nie opisują ani okolicy ani żadnej z postaci biorących udział w akcji Role Play, dlatego wykorzystanie jej w tym momencie jest błędne. Niektórzy w takich sytuacjach piszą albo na /w albo na czacie OOC i pytają dlaczego ktoś odegrał akurat tak a nie inaczej - osobiście to popieram.



Zmiana: Prawidłowe wykorzystanie /do + dopełnienie do narracji:


65HQtWp.png

Nowa komenda /ask uzupełnia sytuację kiedy dopytujemy o coś podczas akcji RP co nie jest dla Nas jasne lub kiedy chcemy poznać więcej szczegółów bo brakuje nam informacji by odegrać akcję po naszej stronie.


Następny przykład użycia:


Jygkgwq.png

Tutaj gracz grający postacią Petera, chciałby znać więcej szczegółów by wykonać swoją akcję. Tutaj Elon mógł odpowiedzieć raczej na /do, bo wtedy opisze właśnie samochód w jakim teraz siedzi.



Kończąc



Osobiście uważam, że skoro od dłuższego czasu wyznaczamy trendy i standardy, a niektórzy nas naśladują, najczęściej nieudolnie, to spróbujemy delikatnej modyfikacji, czegoś takiego w tym starym jak świat Role Play, gdzie podstawy nie zmieniły się od wieków. My proponujemy, wy powiedzcie co o tym sądzicie :blush:


Dziś zostało to wprowadzone z pewnym "wymuszeniem", bowiem wpisując znak zapytania w akcji /do, wyskakiwał Wam komunikat. Jutro już tego nie będzie, po to byście mogli poczuć różnicę i wypowiedzieć się, zagłosować w ankiecie.


G8KpcWD.png


Ku mojemu zaskoczeniu większość osób zrozumiała sens i zaczęła wykorzystywać /ask. Pojawiło się sporo akcji dzisiaj z wykorzystaniem tej nowej komendy, co mnie bardzo cieszy. Do godziny 21:10 napisaliście 130 razy komendę /ask!


Przykłady z waszej dzisiejszej gry, o to kilka z Waszych użyć komendy /ask:

A: Jak ona nadaje na antenie nie posiadajac przy sobie nic?
F: Jaki kanał wyskoczył?
N: Ile mógł trwać pocałunek?
R:Czy Nicole zabrała ze sobą butelkę wina?



Jednak pojawiły się też głosy sprzeciwu. Często nie sposób zmienić nawyków ze względu na przyzwyczajenia. Osobiście, kiedy pograłem chwilę IC z jedną osobą testującą aktualizację, która jest w produkcji, zacząłem traktować /ask jako właśnie taką chwilową pauzę podczas gry IC, ponieważ czat /do nie był "zaśmiecony" niepotrzebnymi pytaniami, wszystko było bardziej klarowne i dodało więcej immersji podczas odgrywanych akcji.
Uprzedzając pytania - styl czatu /ask jest tylko wymyślony testowo, możemy znaleźć coś lepszego niż taki format: (?(



 

Zapraszam wszystkich do dyskusji, tylko merytorycznej i bez offtopu. Posty nie w temacie będą zwyczajnie ukrywane.

Pozdrawiam, bluur.



#2

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:38

Nara
Nara

    Too Good To Be Bad


  • Zbanowany
  • 749 postów

I tak nikt tego nie będzie używał, gracze są zbyt przyzwyczajeni do /do.



#3

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:38

TibijskiPaladyn
TibijskiPaladyn

    Alfa i Omega

  • Gracz
  • 260 postów

Dla mnie to dodawanie niepotrzebnych komend 



#4

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:39

mariuszeek
mariuszeek

    biały i młody

  • Gracz
  • 357 postów
blur, Nicole nie brała ze sobą butelki wina (aż miło że przytoczyles moja akcje RP z pewnym graczem XDD)

#5

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:39

NiKeT
NiKeT

    DMIARZ

  • Gracz
  • 252 postów
Wydaje się być spoko i na pewno będzie to lepsze, bo komenda /do rzeczywiście do tego średnio pasowała. Osobiście chciałbym to na stałe w gierce :D

#6

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:40

Michalowski
Michalowski
  • Gracz
  • 146 postów

I tak nikt tego nie będzie używał, gracze są zbyt przyzwyczajeni do /do.

  

Dla mnie to dodawanie niepotrzebnych komend

Dokładnie

#7

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:41

stoudemire
stoudemire

    godfather of harlem

  • Gracz
  • 214 postów
po co komplikowac

#8

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:41

kamn
kamn
  • Gracz
  • 587 postów
"Jutro już tego nie będzie, po to byście mogli poczuć różnicę i wypowiedzieć się, zagłosować w ankiecie."

Aby ta opcja mogła wejść na dłużej to komunikat powiniem pokazywać się przez dłuższy okres czasu. Kwestia tygodnia, może dwóch. Gracze muszą przyzwyczaić się do tej opcji. Dziś korzystając z komendy /do zdziwiłem się widząc okienko i byłem lekko zmieszany widząc (?( na czacie narracyjnym. Ewentualnie dla ułatwienia dodać opcje, że komenda /do użyta ze znakiem zapytania od razu zmienia się w /ask, oraz dodać binda podobnego do czatu OOC, gdzie dla czatu OOC stawiamy kropkę przed znakami, zaś w przypadku /ask byłby to znak zapytania. Przykład:
? Skąd zna jego imie?

Do tego kolor i znaki (?( źle się komponują, wyglądają brzydko i poleciłbym zmiane.

Sama opcja dla mnie jest na plus, sam kiedyś zauważyłem, że /do nie powinno używać się do zadawania pytań na czacie narracyjnym.

#9

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:42

mariuszeek
mariuszeek

    biały i młody

  • Gracz
  • 357 postów
a co do samej komendy to bez sens

#10

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:42

bluur
bluur

    It happnd in Flatbush

  • Główny Administrator
  • 1806 postów

@kamn możesz podać przykład formatu tego czatu, jak byś go widział bo tak jak pisałem (?( powstało testowo, i w sumie dlugo myślałem jak to oznaczyć



#11

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:43

RustCoat
RustCoat

    My dick is a siorber for her

  • Gracz
  • 428 postów

I tak nikt tego nie będzie używał, gracze są zbyt przyzwyczajeni do /do.



#12

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:45

Pafciu
Pafciu

    ten taki Pan z karetki

  • Gracz
  • 56 postów

Utrudnia to strasznie odgrywanie w LSRC. Poszkodowani na BW w ogóle nie widzą tego chatu.



#13

Napisano 07 wrzesień 2019 - 20:45

Koczan
Koczan

    G I O R G I O _ U L A N I

  • Gracz
  • 927 postów

Była by to dobra zmiana ale.. z sześć lat temu? Tak jak przedmówcy piszą, ludzie są przyzwyczajeni do /do. Każde innowacyjne zmiany są fajne ale to sie nie przyjmie z uwagi na wyrobiony styl graczy już, tego nie pomaluje, to je amelinium.








Copyright © 2019 ls-stories.pl | Community Powered by IPS Inc.

ls-stories.pl and the contents herein, are not affiliated with Rockstar Games, Rockstar North or Take-Two Interactive Software Inc.