Skocz do zawartości





Jak zagrać w grupie przestępczej? Podstawy dla nowych graczy


Rekomendowane odpowiedzi

Wielu świeżych graczy na serwerze bądź średnio-zaawansowanych (czyt. z krótkim stażem gry) wpatrują się w organizacje przestępcze na serwerze jak w czarną magię. Myślą, że regulamin, sama rozrywka to czarna magia, skomplikowana i nie jest po prostu ona dla nich. Nie każdy też chce pograć w służbach porządkowych a nie za bardzo wiedzą jak postawić swój pierwszy krok w świecie przestępczym na ls-stories. Swoje doświadczenia i wiedzę, która w mojej opinii jest przydatna dla początkujących graczy opieram na grze w wielu organizacjach przestępczych począwszy od gangów ulicznych, motocyklistach a kończąc na zorganizowanych grupach przestępczych.

 

Wyjaśnienie pojęć podstawowych:

 

HP, Hosing Projects -  Zazwyczaj temat oparty w formie OOC, gdzie zainteresowany gracz wypełnia przykładowo taki formularz:

 

 

wzPNjHw.png

 

 

 

Osobiście jestem zwolennikiem ciekawszych opcji i możliwości kreacji postaci poprzez projekty In-Character. W przykładzie (spoiler) wrzucę swoje projekty In-Character, które pozwalają na dołączenie do Peterburgskaya OPG w sposób czysto IC.

 

 

 

 

HG, HoodGaming - Miejsce gry organizacji, która nas interesuje. W przypadku gangów ulicznych jest to osiedle, w przypadku motocyklistów najczęściej bar a w przypadku ZGP lokale, kluby. Są odstępstwa od tej normy - farmy, baraki, złomowiska. Ile organizacji - tyle pomysłów.

 

Podstawy słownictw, pojęć

,,Dragi" - narkotyki

 

,,Chrom, metal, klamka" - bronie

 

...oraz inne w przypadu pozostałych grup w zależności od kreacji gry. Przykładowo Rosjanie na broń powiedzą puszka zaś na durnia powiedzą durak.

 

(do uzupełnienia dział w komentarzach, będę aktualizować)

 

Kreowanie postaci

Kreowanie postaci powinno odbyć się w sposób kreatywny, barwny i wnoszący do gry In-Character coś więcej niż nudna historyjka o zmarłych rodzicach i o problemach z alkoholem, narkotykami. Na miarę możliwości każdy z nowych graczy grup przestępczych niezależnie od jej rodzaju powinien wykazać się umiejętnością wykreowania postaci interesującej, z wadami (granie postaci idealnej to słaby pomysł).

 

Przykład źle wykreowanej historii postaci:

 

 

Malcolm Death to młody czarnuch, który został wyrzucony ze swojego domu przez rodzinę ze względu na jego lenistwo.

 

 

 

Przykład dobrze wykreowanej historii postaci:

Yoji otrzymał propozycję przylotu do Los Santos. Jego rodzice sumiennie odkładali pieniądze na bilet lotniczy po tym jak uzyskał potrzebne dokumenty z Japonii. Po roku wyczekiwań przyszedł list z University of Los Santos, który potwierdził, iż Yoji został przyjęty na studia redaktorskie. Niestety średnia znajomość języka i kłopoty finansowe doprowadziły, iż błąkał się po mieście. W niedługim czasie dotarł do jednego z japońskich barów, gdzie rozpoczął karierę przestępczą.

 

 

 

Cechy charakteru

Cechy charakteru Waszych postaci to sprawa indywidualna. Wiadomym jest, że odstępstwa od normy i nudnej gry są mile widziane w każdej grupie przestępczej.

 

Pierwszy krok - Housing Projects

Ciekawe metody dołączenia do organizacji wyjaśniłem w słowniczku dotyczącym Housing Projects. Jeśli Twoja organizacja nie oferuje metody dołączenia do nich metodą In-Character to najlepszym sposobem jest napisanie HP omówionego w pierwszym punkcie poradnika. Ze swojej strony doradzam jednak napisać równolegle HP oraz zjawić się w godzinach wieczornych (18-21) w miejscu HoodGaming danej organizacji. Pozwoli to pokazać Was z dobrej strony, Waszej gry i podjąć łatwiejszą decyzję o przyjęciu bądź odmowie gry z Wami pod szyldem jednej z organizacji. Pamiętaj, że nie każda organizacja prowadzi HP! Niektóre nie mają swojego tematu a Twoim zadaniem jest stawiennictwo w grze!

 

Drugi krok - interakcja In-Character

Pierwsza interakcja jest decydująca o Waszym dalszym losie przy organizacji oraz czy dostaniecie zgodę na grę w niej. Musicie przemyśleć dokładnie kwestię tego skąd jesteście i jak się znaleźliście na terenie działającej grupy. Nieco inaczej wygląda to w przypadku mafii i gangów.

 

Gang uliczny

 Pojawiamy się na osiedlu, przedstawiamy zainteresowanym członkom grupy skąd jesteśmy i dlaczego przebywamy na ich terenie. Może tu dojść do sytuacji w której IC będą Cię przeszukiwać w poszukiwaniu różnych podsłuchów, pluskw. Nie bój się! To zwykła gra In-Character i sprawdzenie Twojej podstawowej umiejętności gry! Po krótkiej interakcji będziemy traktowani jak zwykły mieszkaniec.Nie powinieneś cwaniakować, kozaczyć i robić z siebie gangstera.

 

 

Zorganizowana grupa przestępcza

Wybrałeś ZGP? Świetnie! Pierw powinniśmy zadbać o dobrą metodę dołączenia do grupy przestępczej. Jeśli postanowiliśmy, iż zjawimy się w punkcie spotkań gry organizacji i mamy przygotowany plan postaci, historię - ogranicza nas tylko kreatywność w stosunku do granej postaci. Pamiętaj, że w tej sytuacji to Ty jesteś najniżej w hierarchii i jeśli ktoś Ci daje polecenia to powinieneś je wykonać i nie zgrywać wielkiego kryminaliste.

 

 

Trzeci krok - kontynuacja wątku postaci, regularna gra przy organizacji

Na końcu naszej upragnionej drogi do otrzymania panelu organizacji przestępczej stoi tylko czas gry przy organizacji. Głównym elementem na którym powinniśmy się skupić to wrzucanie zrzutów ekranów do tematu organizacji oraz organizowaniu własnej gry. Pamiętajcie, że nie powinniście pozostać sami sobie i dobra organizacja powinna zapewnić Wam możliwość tworzenia Wam ciekawych wątków. Jest to też etap na którym powinniśmy zbierać pieniądze na potrzebne nam rzeczy oraz stopniowo awansować poprzez rozprowadzanie dragów (głównie gangi i kartele), jeżdżenie na zlecenia przestępstw (wszystkie organizacje).

 

Najważniejsze rzeczy pozwalające przetrwać okres gry próbnej

Po pierwsze - szacunek do osób ważniejszych czy to na osiedlu czy w barze, klubie. Bez tego nie zajdziemy daleko i szybko zostaniemy odciągnięci od gry w organizacji, której namieszaliśmy In-Character. Elementem gry w organizacji i zarazem drugim podstawowym jest działanie przy współpracy innych ludzi z organizacji, którzy nadzorują Twoją grę. Jeśli nie będziesz grać regularnie - również Twoja organizacja pozbędzie się Ciebie na rzecz innych, aktywniejszych członków.

 

1yfKKkq.png

Gain Project to nic innego jak możliwość zarobienia dodatkowych funduszy. W tej sytuacji interesuje nas kategoria przestępcza (nawet jeśli nie należymy jeszcze do organizacji pełnoprawnie). Tutaj swoją kreatywnością możecie zarobić niemałe fundusze, które przy nowych postaciach będą ogromnym zastrzykiem gotówki! Wasza kreatywność, sposobność, ryzyko wpadki decyduje o sumie zarobionych pieniędzy, którą wycenia moderator tego działu. 

 

[J] - jednorazowa akcja, wyceniana tylko raz, trafia do archiwum.

 

[C] - akcja z wątkami kontynuacyjnymi, które można rozwijać z czasem i zarabiać na jednym projekcie.

 

 

Moja akcja została wyceniona? Co dalej? W tym momencie informację o wycenionej akcji otrzymuje administrator (Creatywny), który najzwyczajniej w świecie albo doręcza Ci pieniądze do ręki w grze albo przelewa Ci pieniądze na Twoją postać zostawiając odpowiedni wpis

zt42pOE.png

Limit tygodniowy wynosi około 7.000$ i są to maksymalnie dwie akcje w ciągu tygodnia.

 

 

 Regulamin grup przestępczych

Jeśli dołączyliśmy do upragnionej grupy przestępczej powinniśmy zapoznać się z panującymi zasadami zanim podejmiemy jakąkolwiek pierwszą decyzję związaną z korzyściami płynącymi z gry pod panelem. Pamiętaj, że Twoja kiepska gra może spowodować punkty karne dla organizacji a w skrajnych przypadkach jej zamknięcie!

https://ls-stories.pl/topic/12917-regulamin-organizacji-przest%C4%99pczych/

Odnośnik do odpowiedzi

nie mogę się zgodzić z podpunktem dot. kreowania postaci. wszystko jest zależne od tego, gdzie planujesz grać. motyw czarnucha bez domu przewija się nie tylko w gangach ale też zgp, gdzie grupa ma wyciągnąć małolata do góry. imo bardziej siada mi bezdomny czarnuch, niż przekoloryzowana historia yoijego. mimo to plus za kilka cennych informacji dla nowych graczy.

Odnośnik do odpowiedzi

nie mogę się zgodzić z podpunktem dot. kreowania postaci. wszystko jest zależne od tego, gdzie planujesz grać. motyw czarnucha bez domu przewija się nie tylko w gangach ale też zgp, gdzie grupa ma wyciągnąć małolata do góry. imo bardziej siada mi bezdomny czarnuch, niż przekoloryzowana historia yoijego. mimo to plus za kilka cennych informacji dla nowych graczy.

To miał być przykład bardziej rozbudowanej i odbiegającej od statystycznych historii, które są przedymane na wylot. Mnie osobiście nie kręci historia bezdomnego czarnucha a chce mi się wymiotować za każdym razem jak coś takiego czytam i słysze.

Odnośnik do odpowiedzi

Spoko poradnik, ale ten punkt kreowania postaci mi się nie podoba... Grasz co chcesz, grałeś gościa który był ofiarą w szkole i każdy Cię wyzywał, gnębił, bił, potem Ci się to odbija IC w przyszłości i stajesz się np. agresywny do innych ludzi. Tak samo jak podałeś przykład z alkoholem i narkotykami - Pozdrawiam konserwer bo dobry wariat z niego.

Edytowane przez RainMannn
Odnośnik do odpowiedzi

Spoko poradnik, ale ten punkt kreowania postaci mi się nie podoba... Grasz co chcesz, grałeś gościa który był ofiarą w szkole i każdy Cię wyzywał, gnębił, bił, potem Ci się to odbija IC w przyszłości i stajesz się np. agresywny do innych ludzi. Tak samo jak podałeś przykład z alkoholem i narkotykami - Pozdrawiam konserwer bo dobry wariat z niego.

Dlatego są to zwykłe przykłady kreacji niepoprawnej i poprawnej. Sam przykład postaci którą podałeś jest git. Na tym polegał mój przykład, aby nie grać przeżartego tematu murzyna po utracie famili.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...